22.5.14

Una mica de jo


Ter Saudades. Què extrany! Abans sí que era normal de tenir-ne. Sempre inconformista, amb l'enyor del passat, acreditant que allò era més sab. I ho era, de sab. D'aquí les anyorances.

Però el que ha passat avui ha estat una barreja d'aquella que era i de la que sóc. Sentir aquesta mena de melancolia d'alguna manera m'ha fet sentir bé, m'ha conectat amb qui era en aqueslls moments que em venien a la ment. M'ha fet bé transportar el pensament a un altre indret diferent al que sóc, sentir que hi ha altres horitzons. Sentir-ho a l'ànima.

Malgrat tot, en el meu devenir, en el meu que-hacer, no hi ha gaires coses que em desconfortin, sinó al contrari. Em reitero en la simplicitat de la vida. En la proximitat a la natura. En la proximitat de les persones (quan, després de mont rebuscar, les trobes). Coses fonamentals que, de tant properes i relativament fàcils, perdo la percepció del valor que tenen.

Només quan em falten, és que les trobo en falta. I, malauradament, és molt sovint. I em falten per propia escolla, per l'insitència en procurar allò que no tinc, l'obstinació de rodejar-me de toxicitat i problemes. I, sincerament, en una illa simple com Sal, en un tarannà simple com el cabo-verdià, complicar-se la vida fins el punt en en que aconsegueixo fer-ho té molt de mèrit i requereix molta força de voluntat.

Així doncs, quin sentit té romandre en un indret en pro de la simplicitat si tot el que faig és defugir-la? És que no sé com gestionar-la? O és que no sé com gestionar el meu propi silenci?


Aliás, esperem (re)trobar-la.