10.5.14

Cau el sol

Em vaig adonar que ja no parava atenció a les coses que realment importaven. La sortida del sol, la posta del sol. L'inici i la fi del que defineixen la rutina i, gairebé inevitablement, la vida.

Ja no hi parava atenció a pesar de ser-hi sempre, a tot arreu, dia rera dia. A pesar de ser aprop. A pesar de l'increible paissatge en el que, el sol, neix i mor cada dia.

I aquell dia i en aquell moment, per celestial coincidència vaig veure'l caure, desfent-se en rojos i liles; capbussant-se en la platejada mar; Monte Leão flotant entre cel i oceà.

Aleshores, en una espècie de íntim ritual, ho faig fer un dia, i un altre, i el següent.  I ho vaig compartir. Ràpidament es va convertir en una necessitat, un bon hàbit a tenir.  Em vaig adonar que el meu dia prenia sentit quan en veia caure la nit. Imaginava com seria la posta de sol: Quins els colors. La forma dels núvols. Si veuria el sol besar l'horitzó.

I em creava una càrrega emocional, un gairebé excès de bellesa. I una bufetada espiritual al tornar a Sta. Maria, que em comença a ser tan pesada, feixuga, bruta i sorollosa.

De sobte torno a perdre'm les postes de sol. Torno a oblidar el que realment és important, com si, per no compartir-ho, ja no fos significatiu. És així. Sovint necessitem excuses, alguna cosa que ens doni la força que ens pertany però que no ens molestem a concedir-nos. I mentres no em permeti a mi mateixa aquesa estona de pau, internament la reproduiré, en un altre lloc i un altre context, projectant el moment en que les postes de sol tornaran a tenir el sabor d'aleshores.